poniedziałek, 16 stycznia 2017

Żeby zaoszczędzić pieniądze musimy zaplanować proces oszczędzania. Żeby zaplanować proces oszczędzania musimy zacząć obserwować nasz budżet. Jaką kwotą miesięczną dysponuję? Z jakiego tytułu? Jakie są moje wydatki? Na co wydaję najwięcej i z czego mogę zrezygnować? Jaką kwotę mogę miesięcznie zaoszczędzić? Te pytania powinien sobie zadać chyba każdy z nas.

Od pewnego czasu poszukiwałam programu lub aplikacji pomagających kontrolować domowy budżet. Jednak te, które znajdowałam były: zbyt skomplikowane jak na moje potrzeby (najczęściej), zbyt mało rozbudowane, mało intuicyjne w obsłudze, trudno dostępne. Oczywiście, mogłabym korzystać z bardziej skomplikowanych narzędzi, jednak kosztowałoby to więcej czasu i energii.  

Uważam, że nie taki arkusz kalkulacyjny straszny, jak go malują, postanowiłam więc stworzyć własne zestawienie przychodów i wydatków oraz podsumowanie comiesięcznych oszczędności. Zajęło mi to chwilę i dało dużo frajdy!

Arkusz jest prosty, przejrzysty i łatwy w obsłudze. Górna tabelka pokazuje przychody w podziale na miesiące, natomiast dolna - wydatki. Do każdej z nich dołączyłam roczne podsumowania oraz średnie - dla zaspokojenia ciekawości ;) W ten sposób mogę kontrolować swoje wydatki (i przychody, żeby nie zastanawiać się - skąd się wzięło to 20 zł w kieszeni?) jednocześnie na bieżąco modyfikując arkusz by przystosować go do swoich potrzeb. A Wy? Jakie macie sposoby na kontrolę domowego budżetu?


Jeżeli jesteście zainteresowani moim arkuszem, udostępniam go TUTAJ.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz